Tuesday, June 17, 2008

Honlapok és apropók

Sokszor elmondtam már, de hát ez végülis blog, vagyis a vélemény nyilvánosságra hozatalának "fóruma".
Az apropó az "új oldal az ízeltlábúakról!!" a DNFSen. Ezzel kapcsolatban komoly, sokszor elmondott véleményem van amit itt leírok aztan csak link ide...
Miután egykét dolgot szóvátettem azzal védekezett az oldal "főszerkesztője", hogy ő egy "hobbiterrarista" és "nem biologus", máris felmerül bennem a kérdés, hogy akkor, miért ő csinál egy ilyen - technikailag tök szép, saját információt egyelőre azonban NEM tartalmazó oldalt. Miért az ír akinek egyelőre olvasni kellene? Mivel nem szeretném lángba borítani a DNFS-t és 20szor sem szeretném leírni a véleményem összefoglalom itt, kulturáltan.

Miért vagyok ellene az ilyen oldalaknak?
Bevezető, milyen oldalak léteznek - empirikus beszámoló.
Ma az interneten BÁRKI, BÁRMIT leírhat. Ettől persze az még nem lesz igaz.
Ma magyarul kb 16000 találat van a madárpók keresőszóra az interneten. Ebből talán 1000 azoknak az oldalaknak a száma amik nemcsak egy-egy hír erejéig említik meg ezeket az állatokat, hanem ennek szentelnék az oldalukat. Ezen oldalak ~80%-a inaktív, ezelőtt 1-2-3-4 évvel készült, s bár félévig hiperaktívan töltötték fel rá az innen onnan lopott, plagizált feldolgozott, ("az oldal sémájának megfeleloen atalakitott") információkat, tartási tanácsokat, amik mögött semmi kevés tapasztalat, vagy tárgyi tudás áll, tulajdonosuk teljesen el is felejtette őket. Vagyis ha valaki VALÓBAN komolyan és végre előbb keresne utána venne, fényezne stb. annak 1-16000 oldal közül kellene kiválogatni azt ami valóban jó, aktuális és végül de elsősorban hozzáértők (pl. Fince, Imme, fferi, Puding, Kapor sok stb. sokan vannak, de nem elegen) írják, felügyelik. Nem egyszerű dolog, majdnemhogy lehetetlen. Mi lenne a megoldás? A legjobb megoldás az lenne, hogy akkor írj ha magadtól már tudsz írni valamit. Ha mégsem bírod ki:
#1 A VALÓDI forrás megjelölése (pl így). Honnan származik az információ? Sokszor nagyon informatív.
#2 Az információ valóságtartalmának leellenőrzése.
#3 A hozzáértők megismerése és megismerttetése.
#4 Tapasztalatszerzés
A madárpókokkal foglalkozó oldalak maradék 20%ának fele a ma még aktív ugyanilyen oldalak, ezekre sok szót nem vesztegetnék, de szóljunk elismerően a saját állományt bemutató oldalakról, melyek naiv bája mindenképpen kiegészíti az esetleges szakmai hiányosságokat. Nem is mondják magukat forrásnak. Ezt emeljük ki, azért. Énis csinálltam ilyen oldalt, szám szerint 10et. Plussz van 20 elsőoldalteleirvatöbbiüres A4es spirálfüzetem. Így jutottam el a honlapomig és a blogig.
A legtöbb azonban minimális tudás mögé rejti a bazárt. Divat ma a madárpóktartás, és mivel 10-15 ember ebből csinált pénzt (ki így ki úgy ebbe ne menjünk bele) ma minden tini-tizen-huszonéves ebből akar meggazdagodni.

Kivételek erősítik a szabályt alapon van 4-5 olyan oldal pl. fferi oldala (róla lesz külön szó)Madarpókbt, szegediek oldala, Fince oldala stb. ami a kereskedelmet helyezi előtérbe. NINCS bajom a kereskedelmi oldalakkal, pláne ha információt is osztanak. A baj ott kezdődik amikor az info portál EGYEDÜL fejlesztett szekciója az adok-veszek (főleg adok). Ne szégyellje senki ha ez a hobbija hogy vesz és elad, vagy így fejleszti a gyűjteményét. Csak ne mondja magát lexikonnak*)

A fórumokra ~10% jut (vagy saját fejlesztésű portál, vagy letöltött fórummotor) melyek közül kb. 3-4 állta eddig ki az idők próbáját.

1. A DNFS mely a haldoklás szélén áll 3-4 borzasztóan banális technikai hiba (maxinet.hu-madarpok.hu-maxinet.hu damain névváltás, netkábel kiszántása stb.) és 1-2 alapvető lényegi kérdéshez való ragaszkodás (:először olvass és UTÁNA kérdezz, mert már ezt a kérdést 500 megválaszolták/tuk, fórum ésszerű kitakarítása) miatt ma már csak azok látogatják akik írják/írták meg 10-20 fanatikus. Tartási infókban, képekben nagyon erős, csak olvasni kellene...
mondhatnám hogy a felső 10-15 fóruma (de ez nagyképűség lenne - jegyezném meg ha álszerény lennék, de enem vagyok, ígyhát nem is jegyzem meg) kevés embernek szól, kevesen olvassák de megbízható. Néhány fajról még priZZ is írt. A minőség sajnos sohasem jut el a tömegekhez, mert nemcsak jogokat, de kötelességeket is jelent.
2. Az arachnida.hu a madárpókászat bulvárfellegvára ahol 20000szer is meg lehet ugyanazt kérdezni, és aki valóban tapasztalatra tesz szert. Rendkívül népszerű hiszen BESZÉLGETNI lehet, és alig fél év "tapasztalaszerzés" után máris kiskirály lehet bárki... kár, hogy ennek mellékhatásaként a póketetésről poszt születhet, védett pókokhoz érdekesen állnak hozzá egyesek, de a "tömegsport" céljait remekül szolgálja. Nem mondom, hogy feltétlenül és mindenben egyetértek vele, de - mint panem et circe - szükség van ilyenre is.
3. Az ellen-dnfsnek indult terrarisztika.extra.hu ahol viszont a debreceni Tartally Andrásnak köszönhetően a hangyaszekció erős, csendesen vegetál. (btw ha hangyafarmra átkeresztelnék, és megszűrnék a maradékot, még kiba jó is lenne az a fórum) - az életét egydül snipernek köszönheti, aki egy szétcsúszás után a sírból hozta vissza a fórumot, HB remélem már megköszönte neki.
4. Az ős dinoszaurusz a madarpok.hu a maga hibáival és vitáival (ebbe benne voltam vastagon) a fajleírásokat borítsa a feledés jótékony mohája (vagy homálya).
5. Terrium.hu / Terrarisztika.hu mellékzönge a madárpók, egykét a fennti fórumról ismerős arc néha benéz, vagyis nagy hülyeség nem terjed (ha jól emlékszem)
Végül, de nem utolsósorban mindenképpen megemlítem fferi oldalát, aki minimáldizájn mellett ez NAGYON erős oldalt hozott létre, fordítások, képek és emellé szerintem ízléses mértékben a csere-bere és adok-veszek is belefért. Nem is csoda, hogy az arachnidán villogó infonc titánok és ez az új oldal is onnan lop, szerez átdolgoznivaló infót. Mondjuk ez is a hasznossága mellett tesz tanúbizonyságot.
Ha ilyet tud valaki magától az elismerésre méltó.

EREDMÉNYEK
16000 MADARPÓKot említő oldal közül van 10 ahonnan érdemi információt, szakértő segítséget lehet szerezni. Ez jó annak aki új oldalt csinál? Nemtudom. De az újoncoknak tuti nem jó. Honnan tudja a szerencsétlen hogy X, vagy Ynak higyjen? Sehonnan. Mindenki magát tartja a legokosabbnak. Ebben az a gáz, hogy aztán a tinifiú megunja, felfedezi a fajfenntartás hormonális hatásainak eredményét, és csajozni kezzd. Kakil a HPra ahol a sok féligazság, sokszor kifejezetten (lásd póketetés az arachnidán).
Ez ellen harcolnom kell, a sok butaság ellen. Hogy ne az RTLKLUBos szemlélet legyen az egyeduralkodó. Hogy ne fényképről határozzon az aki 100 fajt ha ismer. Hogy ne az osszon tanácsot akinek még mindig szüksége lenne rá.

Nos összegezve: ha információt akarsz megosztani, azt bármelyik fórumon megteheted. "A-ból B-be mozgatott tudásanyag nem nő" (Fince tudásmegmaradás törvénye). Vagyis nem kell külön oldalt létrehoznod. Akárhonnan nézem a dolgot, egy frissen megjelent "internetre rászabadult tizen(huszon)éves" fehér lappal indulva ritkán köhögött ki magából sok értelmeset. Tegnap még aztsemtudom hogyan vedlik a pókom, holnap pedig könyvet akarok irni, segítsen mindenki. Ha "hozzáértők" munkáját akarod koordinálni, hogy ők neked a te neved alatt megcsináljanak egy oldalt, nos ébredj fel. :D Gondolkodj el egy cseppet, ebben NEKED mi lenne a szereped? A HTML és CSS nem ördöngősség, aki a pókokra rászánt pár évtizedet, néhány hónapot rá fog erre is szánni. Ha meg nem az sem baj. Minden hozzáértőnek megvan a maga baja és ha van ideje akkor talán a saját neve alatt kíván tevékenykedni...

Kis segítség ehhez. Remélem fferi is majd használja. A Lucid kiadta a Fact Sheect Fusion-t, ennek segítségével egy kis adatbázisba lehet rendezni a "fajainkat" ahol ugyanazt a pár jellemző tulajdonságot kell "kitölteni" (lehet elő- utótestminta, szükséges hőmérséklet és páratartalom... bármi, képpel illusztrálva). Persze egy idő után rájön az ember, hogy ez sem atomfizika, és néhány fő szabály mellett apróságok változnak csak...
Ingyenes DEMÓ letölthető regisztráció után. Kapor neked pl. az özvegyeidhez remek lehet.
A Fact Sheet Fusion miután létrehoztuk az adatbázist, és 2 kattintással hozzáadtuk a képeinket (mert ez is nagyon egyszerű), majdnem 4 kattintásra vagyunk attól, hogy a FELTÖLTÖTT adatbázisunkat HTML-be exportáljuk. Ezután ABC sorrendbe rendezett "FACT-SHEET"-eket kapunk, amit 10 alapszintű elrendezésbe tehetünk.
A DELTA nevű (erről anno a boszorkánykonyhában irtam) szoftvernél lényegesen egyszerűbb program nagyon felhasználóbarát.

Na litánia vége. Nem kívántam senki lelkivilágába belegázolni, de ami barna és büdös az jó eséllyel kaka. Ezt kimondani nemhiszem, hogy nagyobb gáz, mint kilökni egy ilyet és azt várni, mikor pislog/beszél/megy. Ha úgy gondolod, hogy valamilyen netes szösszenetedről mondtam/irtam bármit ami nem helyénvaló, szólj hozzá. Védd meg az álláspontod, ha az különbözik. Érvekkel szívesen szállok vitába. Ha azonban csak rosszul esik, hogy a minőség messze elmarad attól amit reméltél, vártál, ne rám legyél dühös. Nem én csináltam a te honlapod.

*Rúzsa Magdi dalszöveg: "Ha komputerzseni vagy, ne mondd zenésznek magad" A zenész helyettesíthető kívánalom szerint.

18 comments:

Anonymous said...

Hallo Siler

Elég kemény kritika a honlapokkal és szerzőikkel kapcsolatba de gondolom megalapozott mert átrágtad magad a kérdéses oldalakon.
Tömören fogalmazva mindenki szar aki nem tud annyit mint ti...
és ha nem tud annyit akkor pedig ne irogasson....
A probléma csak ott van hogy egy kezdő pókos meg se meri kockáztatni, hogy pl. a Dnfs- oldalon regisztráljon mert nem akarja magát nevetség tárgyává tenni.
Lehet hogy pont nem arra a hatalmas mennyiségű tudományos anyagra hanem egyszerű infokra van szüksége tehát szégyel ilyesmit egy ilyen magasszintű forumba kérdezni.
Na és talán itt van létalapja annak a számtalan "értéktelen" oldalnak, amelyek lehetőséget adnak bagatellnek tünő kérdések megválaszolására.
Tisztelettel
Raptor

Szűts Tamás said...

Halihó!
Először is köszi, hogy olvasod a blogot és köszi hogy hozzászóltál. Szerintem egy csepp félreértés van a dologban. De ha elkezdjük megvitatni világossá válnak a nézőpontok és ha egymás álláspontját nem is tudjuk magunkévá tenni, de talán megérthetjük.
Gondolom az arachnida-ra gondoltál.
Mivel az arachnida-t névszerint is kiirtam ezért nem gondolom névtelen fórumnak. Sok dolog nem tetszik ott ezért nem is vállaltam semmiféle tisztséget ott, és nem is fórumozom ott aktívan. Ha számomra érdekes dolog van hozzászólok, ha nem, nem. Ettől független (és ezt idézem a posztból): "Nem mondom, hogy feltétlenül és mindenben egyetértek vele, de - mint panem et circe - szükség van ilyenre is." Lényeg kiemelve.
VAGYIS: Nem vagyok az arachnida ellen. Sőt, most pozitív kalandom is volt ott: T-Boy akinek megkritizáltam az egyik leírását a következőt előre elküldte. Most már át kell néznem ha amúgy nagy volt a pofám. Ennyi. Ez egy piripont.

Ami ELLEN vagyok: nulla tudással tudásbázisú honlap készítése (mert nem sikerül) és az ehhez hozzájövő affekt-effektek.
- nem ellenőrzött adatok információk tényként való közlése.

Ammi ellen NEM vagyok:
- kezdő HP-t csinál mert kereskedni/cserélni akar.
- bárki a saját kis gyűjteményét pókjait bemutatja
- bárki a madárpókos képeit felrakja
- bárki saját tapasztalatait napló vagy egyébszerűen leírja

Ami ELLEN vagyok:
- 3 hónapja MPző tanácsot ad olyan kérdésben egy tök kezdőnek amihez lövése sincs. A másik meg elhiszi.
- netről forrás nélkül kopipészt
- félrefordítás

Ami idegesít
- 280000szer elmagyarázni miért nem kell piszkálni a vedlő pókot, skopiót, mikor kell etetni, mikor vedlik stb. stb.

Leírom ÚJFENNT: a tömegek kezelését az arachnida végzi. Ez jó. Jó nekik, jó nekem. Ezt én nem csinálnám Ők igen.
A DNFS "elitebb" kevesen aktívkodnak ott, de kell ilyen is. Nekem ez jobban tetszik. Ha valami kétely van az infó jóeséllyel ott van. Más meg Ferrari rajongó.

Másrészről pedig nem érzem magam sem végrehajtó sem egyéb hatalomnak, szóval nyugodtan lehet ellenkező véleményen lenni (demokrácia van), és tovább lehet innen onnan "lopkodni" a cuccot, ezek az arcok fél-egy év alatt úgyis kikopnak. Felnőnek, buliznak stb.

Üdv:
siler

Anonymous said...

Kedves Raptor, én csak annyit tennék hozzá hogy ezeket az "egyszerű info"kat is meg lehet találni a komolyabb színvonalú fórumokon, ha már te említetted vala pl:DNFS.Mindössze egy dolog kell hozzá, az olvasás. A probléma ott leledzik hogy a kezdő madárpóktartók nagy részének nem nagyon akaródzik a dolog, ígyhát kérdez.. és tapasztalatlanságából adódóan rendre be is nyel minden marhaságot ismeretlenektől.. ezért van itt megkérdőjelezve az ilyen új, saját tudást felmutatni nem tudó oldalak létjogosultsága.szerintem.
üdv,
Yareus

Anonymous said...

Sziasztok!

Néha-néha ide tévedek és sok hasznos infót találok erre.
A cikkről : Sajnos az smtp-re hivatkozva nemtudtam regisztrálni a dnfs fórumján, így csak a képeket tekinthettem meg.

Az arachnida.hu oldalon találtam meg az "otthonom", és itt olvasgattam sokat a pókokról, de főleg azok a közvetlen emberek fogtak meg akikkel nem csak a pókokról lehet mindig beszélni és készséggel segítenek bármi problémám van. Nekem ez olyan otthonos. Sajnos néha nem olvasnak az újak vissza a témákban, és ebből jön a soksok ismételt kérdés, de mi így vagyunk :)

A többi oldalt átolvasgattam, nézelődtem rajtuk, de nem vagyok állandó látogató.

Nem vagyok senki ellensége, szeretem a nyugalmat, elismerem azokat akik soksok éve ezzel foglalkoznak és további sok szerencsét a bloghoz! Tuti olvasó maradok..

Dudu --> csepelball

Fince said...

Kedvemre való volt ez a bejegyzés (ez most nekem volt hiánypótló).

Jópárszor én is dobtam egy hátast az Arachnidán olvasottakon(úgyérzem még fogok is:) ).

Sok érdeklődő jár oda, valószínűleg ki is kristályosodik idővel ott egy olyan csapat, aki nem hagy teret minden marhaságnak (legalábbis remélem).

Mindenesetre az első generáció ott is kezd kiégni és úgy látom, sokan belátták, hogy egy fórum életében sem lehet minden szituációban a barátság - egyenlőség - testvériség - szeretet jegyében eljárni.

Raptor, asszem pont nem neked kellett volna mellre szívnod a dolgot és ha hármat számolsz szerintem belátod, hogy siler nem ok nélkül vagdalkozik ezzel a bejegyzéssel (ha most nem akkor majd idővel:) ). Ne feledd, alkalomadtán emlékeztetni foglak rá..:)

Nagyon-nagyon sok "kezdőt" vagy laikust láttam már el (remélhetőleg hasznos) információkkal. Viszont a hobbi bolondoldali megközelítése nem az én asztalom.

Ellenségek? Eh...ez hobbi.

Nah, menjek már aludni...

Anonymous said...

Érdekes bejegyzés. Nem rég óta vagyok olvasója a blognak, sőt nem rég óta vagyok látogatója az online madárpókos közösségeknek, előtte csak úgy rogue módon "pókoztam" egyedül. A DNFS-ról nem tudok nyilatkozni, már vagy 3x regisztráltam különböző e-mail fiókokkal, de soha nem konfirmáltak. Az arachnida szerintem jó, megvannak a leírt kezdők stb. de ez szerintem teljesen általános és ugyanakkor vannak hozzáértő emberek is. Nagyon divatt lett a madárpókozás az utóbbi időben, és a legtöbb ember szerintem anélkül veszi meg első (második...) pókját, hogy előtte bármilyen tudással rendelkezne tartásáról. A kereskedésben szépen kiokítják, hogy rakjá' alá fakérget, meg napi kétszer adjá' neki enni, azt jóvan. Itt kezdődik a baj.
Tagja és rendszeres látogatója vagyok viszont az arachnoboards-nak, és ott tényleg vannak durva esetek, időnként kedvem lenne falba verni a fejem... citromos vízzel nedvesíteni a terráriumot, hogy ne legyen büdös; kutyakaját evő rosea és társai. Persze megvannak az olyan emberek is, akik szerint csak úgy lehet és kell a pókot tartani, amint azt ők teszik, és a többi az sz.r

Anonymous said...

Nos, eszembejutott egy oldal, amit szerintem érdekes megnézni. Véleményem szerintem ez a jófajta oldalak közé tartozik. Az üzemeltetője nem tart 3000 pókot, sőt, mondhatnám, hogy szinte kezdő, de mégis nagyon sok hasznos infot, leírást, ötletet pakolt fel honlapjára (+képet, videót). Bocs, hogy ilyen külföldi linkkel bombázok amúgy.
http://www.thespiderdiaries.co.uk/

Szűts Tamás said...

Zoli: remek link, sokan tanulhatnának belőle... nekem pl. nagyon tetszik ahogy "előadja" a dolgot. Utánanéz, rákeres. Saját dolgait, véleményét saját dolgaiként véleményeként adja elő. Nem akar többnek látszani, mint ami. Nevén nevezi a dolgokat, nem fújja fel. Nyugodtan lehet ilyen jellegű dolgokat belinkelni, csak tanulni lehet belőle... akkor is ha esetleg a belinkelt oldalon hibák vannak, legalább megbeszéljük...

Szűts Tamás said...

A bejegyzéshez szorosabban kapcsolódik ez a fórum hozzászólás és bár többször mondtam, hogy itt tegyük meg a véleménycserét egyelőre ennek semmi hatása nem volt. Így úgy döntöttem, hogy én itt válaszolok, mert így ha el is hal a szájkarate nem a DNFS-t trutyizzuk össze, no meg ezt a részt ennek szántam.

SAJNOS eddig még mindig nem jött olyan hozzászólás, ami egy vagy több érvet felhozott volna az ilyen oldalak mellett (nem ez a link a rossz...). Viszont minimum ketten félreértették az egész dolgot.
NINICS kifogásom pl. egy ilyen lap/portál ellen, hiszen már a főoldalon egy valódi információforrás felé viszi a laplátogatót. Ez ellensúlyozza a lap hibáit is!
Továbbra sincs kifogásom olyan lapok ellen ahol közösségteremtő munka folyik pl. arachnida.hu, cocodeo lapja.

Akkor MI a gondom? A kommunikáció és a félreértések sokasodása.
pl. mivel nem tartok madarpokokat igy nem egeszen ertem azt a hozzaszolasod, hogy arulom a pokjaimat... vs. pókos hirdetés.
pl. en a hangyak miatt kezdtem az oldalt vs valódi hangyás fórum vs általában vagy fórumot találok(bocsánat nincs kedvem 2 évadot visszaolvasni) vs ujabb hagyafórum
amin felkaptam a vizet az silercsaszar blogja volt ahol nagyjabol "szarbatipor" mindent es mindenkit aki vagy ami nem az o szemelyehez kotheto.. vs Az ellen-dnfsnek indult terrarisztika.extra.hu ahol viszont a debreceni Tartally Andrásnak köszönhetően a hangyaszekció erős vs. Végül, de nem utolsósorban mindenképpen megemlítem fferi oldalát, aki minimáldizájn mellett ez NAGYON erős oldalt hozott létre

Ha ezek szándékosak akkor azt csúsztatásnak, ha nem szövegértési nehézségeknek hívják.

végül
a hangya meg ugyebar izeltlabu es mivel a csotanyok is erdekelnek gondoltam izeltlabus oldalt csinalok.. ha problema akkor osztalyozd at a pokokat a gerincesek koze.. csokolom
És a hangya is és a csótány is élőlény, állat, tehát lehetne "allat.extra.hu" vagy "eloleny.extra.hu". Alig nagyobb falatok. Kiváncsi vagyok a legyek, lepkék mikor kerülnek fel a repertoárba. Istenőrizz, hogy a rovar szót kiejtsük (hangyára és csótányra melyről ezen oldal szólna pont igaz - pókokról amiről ezek szerint csak véletlen van szó meg nem), esetleg hangya.extra.hu (hiszen a terrarisztika.extra.hu -meg az arachnida- hangyás szekciója mellé kellett még egy ilyen fórum) vagy csotany.extra.hu (hiszen ilyen fórumtopik sincs még elég).
Továbbra is fenntartom, hogy bárki csinálhat oldalt, de ha információ megosztásra gondol, nem árt ha RENDELKEZIK vele. Továbbra is mértékpélda fferi oldala akitől lassan reklámpénzt fogok szedni.
Amúgy meg várom, hogy befagyjon a Duna.

Szűts Tamás said...

Ez lemaradt: az inkriminált spiderinfó HP-t annó a maxineten már véleményeztem érdemes megfigyelni, hogy akkor még kicsit finomabban álltam hozzá... aki akarja kikeresheti az állomásokat és az átmenet folyamatos lesz.
lehet, hogy a morcos kövér pénztárosnéni is csak a 20000000 hüje vásárló után lesz morcos...

Anonymous said...

Sziasztok! Rengeteget olvasom az oldalt, főként ha valóban érdemi tudásra van szükségem, és kinek nincs?! üdvözlöm a tényt, hogy vagy, vagytok akik igen is szemtől-szemben megmondjátok a "többinek"! Főként ezért is éreztem azt hogy írnom kell néhány gondolatot. melynek lényege a bizonyos oldal szakmai teljes leépülése, de ezen túlmenően már a teljes diktatúra is kialakult! Érvényesülni látszik az "Én oldalam, ez van vagy tetszik vagy nem" stílus. Amiben az igen összetartó kemény mag persze csak helyesel, bólogat Pit diktátornak! Sajnos még az értelmesebbje is!

Mi is történt?
Pit kiírt egy fotópályázatot. letelt a határidő, megtörtént az eredmény hírdetés! Néhányan bátortalanul tettek pár építő jellegű kritikát, javaslatot! Pl. Suicide aki híres megmondó stílusáról, hisz már előtte is véleményét fogalmazta meg elhíresült nagy tudású Spider....(A topik azonnal, azóta is zárolva van.) Míg hasonló esetben ez nem így van, volt! Vajon miért?) ellen! De volt olyan is aki konkrétan rákérdezett miért van az hogy Biológus, tanult fotós zsűrik még kizárólag szakmai szempontokban sem értettek egyet! Javasolták hogy legalább minimális kategóriák legyenek, mire az volt a válasz hogy nincs rá elég díj:-) Később megérkezett (helyesen) a zsűri egy tagja is. Gyakorlatilag elismerte tévedéseiket, hibáikat, példákat emelt ki, ecsetelte a dolgokat. kategória ügyben is élni fog javaslattal! tehát mint szakmai ember valahol elismerte(sőt)a hibákat, tévedéseket. korrekten magyarázatot adott mindenkinek! Ezután jött a fekete leves első része! mintegy hívó szóra megjelent "Pit Diktáror" egyre kisebb számú rajongótábora, és elmés hsz-ekel beszólógattak persze értelemtől sugárzóan!"nekem így jó, csak így tovább, ez nem profi pályázat, ingyenes volt", és társai! persze ha vaki rá mert kérdezni hogy is van ez, vagy az, vagy nem válaszoltak,(vajon miért) vagy mint suicide hsz-eit is eltüntették!

Persze továbbra is verik a mellüket hogy mennyien olvassák őket! Igaz lassan már minden értelmes póktartó elhagyja az oldalt. Lassan már hetente mások a moderátorok. Nem csoda! hiszen nem diktatórikus rendszerben működő, ha más a véleményed húzzál innen típusú oldalra vágyik a kedves látogató! Többen csak azt nem értjük, hogy ha valaki véleményt formál, akár rosszat is, vagy netán helytelent, azt miért marják el?

Hopp, igaz ezt még T-boy-al is megtette a Diktátor. nyilvánosan, sorokra szedve alázta meg. Azt az embert aki talán a leg korrektebb volt, és legtöbbet tette az oldalért!

Örülök hogy itt megtalálta a helyét, és elismerik minden téren!

kell ilyen oldal, szükség van rá. hiszen a fiatal suttyó divat póktartóknak, akik első hsz-ük:"hogyan szoktassam kézre" is kell osztani az észt! és erre valóban megfelel, megfelelnek mindannyian! Picit az az érzésünk hogy mindent elmondanak magukról. Pl, abban a bizonyos topikban ahol Spider... ecseteli milyen jól megvannak a meleg igényű pókjai a kályha mellett, és a roseát is tartotta nedvesen, de nem tetszett neki:-) igen, buzdítsák hasonlókra a kezdőket!

Ennél már csak az szomorúbb hogy "Pit Diktátor" figyelme idáig már nem ér el!

További sok sikert kívánok az oldalhoz! Köszönöm nektek hogy kitűntök a minősíthetetlen oldalak közül, messze magasan!!!

Szűts Tamás said...

Halihó!
először is, welkám a blogon. Örülök ha valaki olvassa is, sőt véleményt irva hozzászól. Nyilván mindenki ahhoz a témához szól hozzá amivel itt foglalkozunk a blogon, és mivel VAN lehetőség a névtelenségben maradásra ezt ugy teszi ahogy kedve tartja.
Én jobban örültem volna ha pókos témához szólsz hozzá és névvel, bár nyilván megvannak a tippeim.

Egy ideig foglalkoztunk az általad említett oldallal is, azonban felhagytunk vele mert értelmetlen. Ezért aztán hirtelen elhallgatott a blog az adott fórum dolgairól és bár az érdeklődés felgerjesztésére történtek próbálkozások ezek erős jellemünknek és a delete gombnak köszönhetően sikertelenek maradtak.
Nem is fogunk velük foglalkozni többet.

Muníció persze azóta is jön. De az RTL fókuszt sem kötelező nézni...

Nézelődj tehát és szólj hozzá nyugodtan ha van mondanivalód.

Btw: megnéztem azt az oldalt ami elindította a bjegyzés. Nemigazán meglepő módon az oldal gyakorlatilag üres.

Anonymous said...

A névtelenség inkább internetes tudásomnak(gyakorlatlanságomnak, tudatlanságomnak) köszönhető volt, mint sem a az esetleges -félsznek- bárkitől, vagy bármitől!

Anonymous said...

Helló!

Nagyon jó a cikk :)
Nagyon tetszik!
Igazán le a kalappal, de akkor miért vagy kitíltva az arachnidáról, mint fórum romboló?

Mi garantálja -a nagy arcotokon kívül- hogy a hatalnmas és gigantikus mindent elsöprő tudásotok valódi és Ti gondoljátok jól?

Van igazság az írásban, ez kétségtelen, de szerintem Ti magatoknak írtok, mert a nagy többség nem kiváncsi Rátok.

Ganxsta Zolee-től idézve:
"Te nagyképű f..a...sz"

Hát ezek vagytok, bocsi, de ez az én véleményem.

Puszika

Lajos

Zoltán said...

Szervusz "Lajos"!

Fince elfoglaltsága és siler távolléte miatt én vettem a bátorságot egy reagálásra, aztán majd ők is "megmondják a magukét", ha akarják.

Tudtommal siler és Fince saját maguk kérték a deaktiválást az Arachnidán. Ennek körülményeiről a Végszóként néhány gondolat c. bejegyzésben olvashatsz. Fince törölte (kipontozta) a hozzászólásait, ezt fel lehet fogni "fórumrombolásnak", viszont azt, hogy silernél miért ugyanez az indok, én személy szerint nem értem, de úgy tudom, a hozzászólásai még mindig olvashatók.

Siler a diplomáját szerintem nem a Mars téren vette, kijött már jópár cikke, a honlapján lehet belőlük mazsolázni. Aki Fince tudásában kételkedik, annak javaslom, hogy olvasgasson a zárt témákből-- ennek hogyanjáról és mikéntjéról a Hozzáférés a zárt témákhoz c. bejegyzésben lehet tájékozódni. Én személy szerint még nem találkoztam olyan itthoni hobbistával, aki annyit tudna a madárpókokról, mint Fince.

a nagy többség nem kiváncsi Rátok.Ebben lehet igazság, szerintem ennek az az oka, hogy a blogon igyekszünk egy kicsit komolyabb, olykor szakmaibb témákkal foglalkozni, és ez az "átlag magyar hobbistát" (=nagyrészét) nem érdekli, vagy nem kíváncsi rá (még?)... viszont kaptunk olyan visszajelzéseket, amik alapján kiderült, hogy vannak olyanok, akiket meg pont ez érdekel.

Üdv,
LZM

Szűts Tamás said...

Szia Lajos!

Üdvözlet a blogon.
Látom tea lényegi témákhoz szólsz hozzá. Ugye ki mihez ért...

Az hogy miért "fórumrombolóként" vagyok kitiltva azt konkrétan nem tudom (azt sem tudtam, hogy ki vagyok tiltva), én arról tudok deaktivizálva vagyok a saját kérésemre. A fórumrombolást csak sejtem, nyilván nem tetszik sokaknak, hogy ha valaki rávilágít valaki a számos hibára amit vét, miközben eljátszaná a janit . Ráadásul a nagyjanik extra csípős stílusban kapják ezt tőlem, grátisz.

Más kérdés hogy az, hogy ha ott nem vagyok aktív, vagy még ha akár "fórumrombolóként" vagyok kitiltva (gyorsan el lett tüntetve mindenki hozzászólása az akkori dologban) miként jön BÁRMIHEZ? Szakmai tudáshoz vagy akár jófejséghez mi köze van ahhoz, hogy írok e az arachnida.hu-ra?
Salivspider (aki a híres "etessünk pókkal" és az "intergenerikus - állítólag létező - hibridjeivel" aminek a színén és kinézetén túl az áruk volt előre megszabva, kezdetben hatalmas negatív visszhangot ébresztett mindenkiben, mára megbecsült és aktív cikkszerző tagja a teamnek... vagyis akkor miről beszélünk?

A nagy arcomon abszolúte nem, az információtartalom lellenőrizhetősége viszont garantálja, hogy amit leírok az valószínűleg jó. Van egy diplomám is egy doktori oklevelem is, meg számos egyéb szakmai ez az amaz, amik (rissz rossz tudós körökben) általában jó referenciát jelentenek, sajnálom ha a te ingerküszöbödet ne érték el (valójában nem sajnálom, ez egy ironikus megjegyzés volt).

Ráadásul atudásom is csak az arachnidásokhoz képest hatalnmas és gigantikus mindent elsöprő ami valljuk be nem egy nagy eredmény.

Konkrétan nemtudom, hogy mi az amit az "arachnida" gondol jól (ha egyáltalán létezik egy ilyen entitás, mivel hogy az arachnida tagjainak és moderátorainak permutációja simán felülmúlja egy buszmegálló napi forgalmát), és nem mi, általános megállapításokkal nem tudok vitába szállni, csak érvekkel. Sikerült jól most itt megmondani, ezzel remélheted, hogy hamarosan moderátor leszel :D a nyelveden a barna meg nyilván csoki

Nem tudom ki az a nagy többség aki nem kiváncsi ránk? Minek a nagy többsége? Az arachnidáé? Hát az lehet, de megmondom őszintén, hogy olyan nagyon nem is bánom. Az "aranyos a kicsike" itt nemigen beszédtéma, a copy-paste használatát is már régen elsajátította itt mindenki, úgyhogy nem kell gyakorolnia sem.

Ha már Zana Zoltán, akkor:

"De ennyit sem látsz, hámégcsak itt tartasz.Te soha se nézel be a dolgok mögé,Hol az igazság?
Enyém? Tiéd? Kié?"

Anonymous said...

Szia Tamás!

Hidd el, tudom az érdemeidet, ami természetesen magáért beszél!
Ezt senki sem vitatja!

Az a baj, hogy a mocskos számra Te ismét a fellengős és nagyképűen válaszolsz!

Ezzel nem is azt szerettem volna kérni, hogy küldj a f..a..sz-ba, hanem azt, hogy nem tudsz emberi módra, ha jobban tetszik egészen egyszerűen válaszolni.

Te (Ti) persze, hogy széles tudással rendelkezel, (rendelkeztek) csak az a baj, hogy alapvető dolgokat összetévesztetek.
Persze, hogy nincs azzal gond, hogy Ti tudományos oldalt szerkesztetek, -szerintem igenis szükség van ilyenre- a bökkenő az, hogy Ti az elit, mindenki más alja nép.
Én tényleg sok sikert kívánok, Nektek, de szerintem nem mindenki hozzá nem értő.
Csak Ti értetek hozzá, sajnos ez így jön le.

A cinikus szót meg sajnos nem értem...

Sztia

Lajos

Szűts Tamás said...

Szia Lajos,

bocs ha a mocskos szádra, nem ájtatosan, bocsánatkérően esetleg a stílusjegyeket megőrizve mocskosszájjal válaszolok. Magad sem tudod mit szeretnél, hiszen nekifutásból ideköpsz és aztán meg panaszkodsz hogy nincs emberi hang. Próbáld ki ugyanezt élőben bárkivel, és csodálkozz.

Lehet nyugodtan nagyképűnek mondani, csak ezzel tudod az a gond (és itt idézek valakit szó szerint): "Hát igen nagyképű ez a Tamásgyerek, de neki legalább van mire" tehát akkor ahhoz képest nem vagyok annyira nagy képű, ugye?

Sajnos addig amíg egy konkrét kérdés nem hangzik el, addig (még ha beleszakadnék is) képtelen leszek emberi módra, ha jobban tetszik egészen egyszerűen válaszolni (az egyetlen kérdést, hogy miért vagyok kitiltva az arachnidáról fórumrombolás címen szerintem meglehetősen korrekten megválaszoltam.

A többi... hát ha mocskos szájjal nyitsz valahol, akkor ne csodálkozz ha visszakézből kapol ilyeneket.

Másrészről bulvárbejegyzéshez szólsz hozzá, pedig számos, az élvezethez SEMMIFÉLE TUDÁST nem igénylő poszt van a blogon (lásd pl. képek), kapásból. Ez kicsit elárul az érdeklődési körödről, pár dolgot. Ismerek olyanokat akik pont fordítva vannak... a bulvár témákat el sem olvassák.
Ez a poszt amugy is kezd az arachnida üzenőfala lenni, divat idejönni és megmondani itt a frankót.

Azért persze meg lehet rám haragudni, hogy ha szakmailag inkompetensnek tartok egy olyan internetes felületet ahol ("skorpiók, scolopendrák, ízeltlábúak, valamint az Arachnida nembe tartozó fajok tartása" lenne a fő beszédtéma, de ehellyett ahogy hallom inkább csak laza biznisz anyázás folyik, meg random kitiltások). Nem akadémiai székfoglalókat vár az ember, hanem olvas-megért-megjegyez-ir róla egyszerű folyamatábra használatát. Kicsit idegesítő ha valaki 10 hét alatt a semmiféle tudásból hirtelen eljut "magyarország egyik legjobb szakértőjévé". Szerencsére az ilyenek 90%-a eltűnik max 1-2 év után.

Arról nem is beszélve, hogy nem MINDENKI más alja nép. Konkrétan meg tudom nevezni azokat akik, és azokat az oldalakat amik szakmailag nemhogy neutrálisak, hanem inkább károsak. Illetve ebben a posztban is esik szó olyanokról akiket követendő példának tartok. Sokan pedig ráadásul a csak internetet használok számára pedig láthatatlanok és ismeretlenek.

Ahogy leirtam a posztban:
#1: ami barna és büdös az jó eséllyel kaka.
#2 kimondani nemhiszem, hogy nagyobb gáz, mint kilökni egy ilyet és azt várni, mikor pislog / beszél / megy.
#3 Érvekkel szívesen szállok vitába. egyet mondj már lécci
#4 hogy a minőség messze elmarad attól amit reméltél, vártál, ne rám legyél dühös. Nem én csináltam csak észreveszem.