Sunday, August 17, 2008

A szemét szemén harapta szegény személyt

Hát atyaég. Az előadásomat pofozgatom, van még egy hetem. Keresgetek a neten, hogy csinosíthassak az előadás eddig részén. Ekkor futottam bele Hawkeswoodba. Ausztrál kollega árnyalta a képet Hawkeswoodról, aki a Queensland museumban persona non-grata. Mert hülye. Állítólag. Mondjuk nehéz más jelzőt találni olyasvalakira akit szemencsíp egy pók. Vagy szíven egy rája. Szóval Hawkeswood írt egy cikket a pókcsípésről ráadásul egy piros háromszögpók. Na én erről írok... Elöljáróban szeretném elmondani, hogy Hawkeswoodot maximum a - hibáktól hemzsegő, de legalább van kategóriájú (ebben a kategóriában van egy magyar nyelvű madárpókos könyv is - haha) - könyve alapján "ismerem". Szerintem A cikket itt találhatja a kedves érdeklődő, és sajnos már a címben is van három hiba... az Arkys-t k-val kell írni, és a lancearius fajt nem Koch hanem Walckenaer írta le és Araneidae elég régóta.
Hawkeswood 380 körül írt cikket, mely fenomenisztikus érzést nagyban csökkenti hogy a fennti 2 oldalas szösszenet is ezek közé tartozik, amit a legnagyobb jószándékkal sem tudok a tudományos jelzővel illetni. Ezt az impresszív érzést tovább csökkenti az, hogy megtudtam, hogy fő publikáló újságja a Calodema saját tulajdonában van... lassan átcsúsztam a szánalomos kategóriába amikor elolvastam (a 380 amúgy beleszámító) cikket arról, hogy két cikkét nem hozta le az egyik lap, sőt horrible dictu vissza is utasították. (kicsit ismerős érzések kerítenek hatalmukba)
Szóval csávókám mászkál a vadonyba' és lehúz egy ágat melyről a szemébe esik egy lándzsás pirosháromszögpók és be is mar a szemébe ami bazira fájt neki 2 óráig.
A két oldalt ebbe a 2 sorban tudtam összefoglalni, nem értem miért kelltt elhuzni két (valójában csak másfél oldalra).
Amikor elkeztem irni eme posztot csak a szemcsípésről akartam írni, de aztán az itt vendégségben lévő ausztrál kollega kiegészítette olyan információkkal (melyeket a lapon böngészve más is beszerezhet), hogy a fickó kezdte el csípni az én szemem... legjobban a "
The dirty word “amateur” was implied." mondata tetszik. Nemtudom az amatőr mióta csúnya szó, pláne olyan emberre alkalmazva aki nem az adott tevékenységből él. De hasonlóért már én is kaptam ki hobbimadarászoktól Szegeden. Ők azóta területi képviselők de sebaj. Ahogy Hofi mondotta és ez Hawkeswoodra is igaz: elég megsértődni és akkor senki nem azzal foglalkozik, hogy a dolog igaz e...
Kicsit amúgy is idegbeteg vagyok máma.

No comments: