Sunday, August 24, 2008

Return of KODAK Taxonómia

Vérbeli kocka módjára éppen legfrissebb élményeimet teszem közzé a kastrupi reptér WI-FIjén nyomulva a dán határtól teljes 20 méterre a beszállástól pedig egy órányira...
Mindenesetre ami történ az tegnap vala, és a KODAK taxonómia kategóryhoz ad szerintem tanulságos cuccot. A TAXACOM levelezőlista a profi taxonómusok és néhány igényesebb amatőr számára biztosít beszélgetési felületet. Sok esetben jobb mint a fórum, hát ugye a levelezőlista is való valamire... ritka a pokos cucc (a többezer tag legalább fele botanász) de tegnap beesett egy ilyen. Egy botanikus lefotózott egy szép pókot.


A képre még ne kattints...
Alex Popovkin Brazíliában dzsesszel perpill és érdekelte mit lehetne ebből kihozni... Én rövid inzultálás és konzultálás után dobtam neki egy Cyriocosmus tipptyit amit először sietsségemben persze hogy Cyriopagopusnak irtam... égő de ez van...
Volker von Wirth (az igényesebb amatőr kategóriában reá és a hasonló szintre gondoltam) javallotta a brazil szakemberek bevonását, ami aztán meg is hozta az eredményt.

Iridopelma seladonium (C. L. Koch, 1841)
WSC:
mf seladonium (C. L. Koch, 1841)....................Brazil [urn:lsid:amnh.org:spidersp:002156]Mygale seladonia C. L. Koch, 1841a: 39, f. 716 (Df).Typhochlaena seladonia C. L. Koch, 1850: 75.Avicularia seladonia Simon, 1892a: 171 (in part).Typhochlaena seladonia Mello-Leitão, 1923a: 335, f. 191-193 (Dm).I. seladonia Smith, 1993b: 15 (Tmf from Avicularia).
Google:
A(z) "Iridopelma seladonium (C. L. Koch, 1841)" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 48 találatból. (0,21 másodperc)
Hát igen ez tipice az az eset a bölcs meg a hallgatás, meg Grosics langsam spazieren :D
Nah legalább megvan az első netes kép róla (én legalábbis nem találtam csak szöveget róla. Lehet rá gyűjteni :D
Juteszembe csak úgy teljesen függetlenül: Magyarországon az Alopecosa, Artosa és Trochosa farkaspóknemek is elég nagytestűek ... vagyis nemcsak Hogna és Geolycosa létezik ;)

5 comments:

Anonymous said...

Hali!
a célzás:
jólvan na,nekem minden nagytestü farkaspók valamelyik Geolycosa, pudingnak meg hogna radiata lesz, mert mi pontosan ennyit értünk hozzá ;)
selfowned stlye :)

Karl Csaba said...

Sziasztok!
Spiderke1986,egyrészt Puding azért ettöl többet ér sokkal hozzá. másrészt Geolycosa meg nem lehett ˝valamelyik˝ , mert egy él nálunk.

Anonymous said...

Bocsánat,nem pudingot akartam lekicsinyiteni, csak arra céloztam hogy erre egyikünk sem gondolt. Természetesen biztos hogy nálam többet ért hozzá,és több ilyen pókot látott,ez kétségtelen tény!

LEV said...

pici sajtóhibát találtam az Arctosaból kimaradt a c...gyors gépelésnél van hogy elkallódik néhány betű:)

Szűts Tamás said...

Bertani írta a listára hogy "I will revalidate it ASAP in a revision in course." Vagyis amint lehet ujraérvényesítteti a Typhochlaena génuszt. Közben kiderült, hogy ez az egyetlen kép valóban a neten erről...