Sunday, February 03, 2008

Siler strikes back

A múlt hétvégémet Arkysék jól eltolták, de én nem hagytam magam. Tegnap 11ig letoltam őket a pályáról (alig 2 gigányi képet montázsolva a 12 gigányi alapból...

A végére már fájt a mutatóujjam a sok kattintgatástól, de megérte. Nemcsak ezt a két Arkyst toltam le hanem kettő Archemorust is, a A. transversus-t és az A. dilatatus-t mivel mindakettő ausztrál, ráadásul Balogh Péter irta le őket (mondjuk a transversusról nincs pedipalpus ábra, nemtudom hogyan lett belőle valid fajnév :S). Az, hogy ausztrál valószínűleg nem is lenne nagy baj, csakhogy az ausztrál törvények szerint, minden ausztrál állat/példány/egyed az ausztrál nép büszke tulajdona ergó a holotípust ők szeretnék őrizni.
Ezt persze Balogh is tudta, meg is jegyezte, hogy ott vagyon ahol, persze ehelyet a Puskin utcában volt vagy 30 évig. Nembaj, mivel én revideálok, én valószínüleg visszaküldöm, ami már valószínű nem lesz olyan népszerű tett.
Mindegy, ahogy hallottam Mohácsnál többet is vesztett már a magyar nép... A zootaxába szánom majd a cikket melynek négy ábrája látható itt, két fajt (az Arkys típusfaját, az A. lancearius és egy új-kaledóniai fajt az A. brevipalpus-t) ábrázolva. Hálistennek már megvan színezeti bélyeg (mondjuk a karakterisztikus előfordulásról nemigen ejtve szót) ami alapján nem kell kiszedni őket a fiolából: a lancearius tökvörös, és 8 pöttye van (kettő kicsi a 3 pár nagy felett), míg a brevipalpus első két lábán meg fekete minta van. Érdekesség, hogy a hímek első lábán az lábszáron az első (disztális vagyis ízvégi) tüke erősen hajlott.

Nah hát most ennyire futotta, megyek Zygiellázni, ami ugye szintén valószínűleg nem keresztespók... :D
Érdekes hálója van viszont, a német neve Sektorspinnen is innen ered. Annyira különbözőknek gondolják őket hogy Jörg Wunderlich (a továbbiakban a blogban JW) külön családba tette őket. Ez azon ötletei közül való amiket Platnick WSCje nem követ (hálistennek :D)

Este Fince jelentkezik (ha mionden igaz) addig is frissen, ropogósan jött a nyomdából, még meleg: Pókgyilkos pókok Madagaszkárról, vagyis: A revision of the assassin spiders of the Eriauchenius gracilicollis group, a clade of spiders endemic to Madagascar (Araneae: Archaeidae).
Posted by Picasa

No comments: