Saturday, May 31, 2008

Körülnéztem Sötétvölgyben

Azt hiszem most az lesz a legjobb, ha egy kicsit lazább témával folytatom, vagy ha úgy jobban teszik díszítő sort szúrok be és nem helyezek az előző bejegyzés fölé valami jó vaskos "konyha színtű" madárpókos témát.

Mit is tudnék az előző bejegyzéshez hozzátenni...talán annyit, hogy az ajánlóban is beszúrt kis könyvecskét szinte naponta kezembe veszem. Mostanában már csak úgy... megszokásból (mivel szinte kívülről sikerült megtanulnom, annyiszor átolvastam már). Így fordulhatott elő, hogy tegnapelőtt egy hozzám intézett " Fince milyen pók ez?" kérdésre a kis könyvből előderengett egy kép, ami egy igen jellegzetes pókocskát mutat be...Derespók, mondtam és csodálkoztam, mert úgy rémlik itt felénk nem nagyon futottam még össze ezzel a különleges állattal. Ennek a könyvnek és 2-3 nagyszerű internetes linknek köszönhetően, a kirándulásaim során látott, a hazai pókfaunát alkotó gyakoribb pókokat most már családszintig (ritkán génuszig)nagyjából sikerül beazonosítani. Tehát abban, hogy a madárpókos csőlátásom kezd kinyílni a hazai faunát alkotó pókok felé, nem kis szerepe volt az említett könyvnek. Sok köszönet érte!

Most pedig egy kicsit elkanyarodom a pókoktól:

Ma kimentem, leellenőrizni, hogy minden klappol e a kb fél-egy hónap múlva esedékes Havasi cincér fotózáshoz. Több hobbifotós cimbora is érdeklődött a téma iránt, így gondoltam nem árt, ha az esemény előtt körbekukkantok. Szerencsére minden a legnagyobb rendben van. Jöhetnek a fotósok és a cincérek!

Az imágók rendes aktív időszakára még egy kicsit várni kell. Nagyjából egy időszakra esik a Nagy szarvasbogáréval (belőlük ma már láttam néhány előhírnököt repülni sötétedés előtt), de velük ellentétben a fő tenyészidőszakuk Júliusra csúcsosodik megfigyeléseim szerint (az általam ismert területen).

Gyászcincérekkel viszont találkoztam.

Itt lakik a Havasi és a Gyászcincér:

Photobucket

Hím Gyászcincér (Morinus funereus):

Photobucket

A Kőszáli:

Photobucket

Egy Havasi cincér fotó a tavalyiak közül (Feriapu remélem sasolod:) ):

Photobucket

A képek nagyobb méretben ITT tekinthetőek meg.

Mivel ma is átvágtattam a kérdéses területen a cincérbirodalomhoz menet, ezért azt hiszem nem lesznek rossz helyen a három napja készült képek sem:

Közép-bíborbogár (Pyrochroa serraticornis)

Photobucket

Állaspók pár:

Photobucket

a hím

Photobucket

és a nőstény

Photobucket

Végül egy "főzelékevő":)

Photobucket

A képek nagyobb méretben ITT tekinthetőek meg.

No comments: