Monday, July 19, 2010

A megérdemelt név

Ebben a rövid posztban azt szeretném bemutatni hogy a Pamphobeteus sp. "Santo Domingo Goliath" miért is kapta ezt a nevet. A kép baloldalán a 10-11 vedléses Pamphobeteus sp. látható a jobb oldalon a 3 szorosan adult Pamphobeteus nigricolorom.




A pontosság kedvéért tisztázni kell, hogy a képen egyik vedlés sem teljesen kinyújtott állapotban van. A nigricolor pontos mérete 182 mm a "Goliath" vedlése 169 mm.Szerintem ez a korához mérten elég szép méret.
Végezetül egy kép a "Goliath" spermatartójáról:



Vedlés elött:



Vedlés után:



A vedlés kiemelésekor:



7 comments:

BB said...

Tisztelt arachnológusok, maguk az úccsó reményem: milyen pók ez? Fényképezőgépet látva pörgő-rezgő mozgást végez, mint az álkaszáspókok, viszont nem álkaszáspók, annál masszívabb felépítésű. A hálója egyszerű, viszont bolyhos, ami fonálszűrősre engedne következtetni. Mezőn él, éppen egy szöcskének vetett véget. Teljesen tanácstalan vagyok én is meg a környezetem is. Kérem, segítsenek, mert mardos a kíváncsiság)

http://picasaweb.google.com/117502214373126316216/PokSpiderHungaryMagyarorszag#

Tisztelettel,
Klapanciusz T.

Szűts Tamás said...

Tisztelt Klapanciusz T.!
A képeken egy ivaréretlen Argiope bruennichi látható. A bolyhos részt stabilamentumnak hivják, kifejezetten ezen pókok jellegzetességei (plussz Cyclosa). Magyarországon közönséges, gyakori póknak mondható.
Üdv.
UI: a "kokon" nekem inkabb tűnik zsákmányállatmaradványnak, mint kokonnak. A pókkokon jellegzetessége, hogy selyemből készül, ez pedig nyilvánvalóan valami nagyon kemény dolog. Szerintem ez egy gömbászka vagy gömbsoklábú (innen már egyszerűbb lesz keresni), a pók pedig jó eséllyel egy törpepók.

BB said...

tejóég, ekkora marhaságot rég nem írtam, mint a kokonügyben. Köszönöm szépen, hogy a kezdő & hebehurgya természetbúvárt kijavította:( Igyekszem ezentúl visszafogni magam, ha ismeretlen élőlényekkel találkozom. Maradok tisztelettel újsütetű olvasójuk, tanulni nem szégyen (csak hülyeségeket írni:)

Szűts Tamás said...

Semmi gond, előfordult ilyen már többek köyött velem is. Amig van igényed a minőségre és javitod is magad, addig nagyon nagy baj nincs.
Üdv!
Ui: szerintem nyugodtan tegeződjünk

BB said...

köszönöm, hogy nem röhögtél ki. Gyerekkoromban (élve) gyűjtögettem a bogarakat, de az igazi megfigyelésre egy rozzant kamera az igazi, makróval. Vagy terrárium, bogárium, persze.

Imme said...

Szép nagy pókocska. :) Menyire különbözik egymástól a 2 faj spermatartója?

Koka said...

Szia Imme!

Nos különbözik, csinálok fotót a nigricolor spermatartójáról és eljutattom hozzád.